Ferrari

F430 F1.

Bouwjaar
PK (vermogen)
Kilometerstand
Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1 Ferrari F430 F1

Het verhaal.

Ferrari staat al jaren bekend om de meest iconische sport -en raceauto’s. In de beginjaren van Ferrari begon Enzo met het produceren en verkopen van zijn straatauto’s, zodat hij de raceauto’s kon bekostigen. De straatauto’s waren dus maar bijzaak. Nu, jaren later, is Ferrari legendarisch. De naam is op zichzelf al het gesprek waard. Het Italiaanse merk uit Maranello blijft niet stilzitten en zorgt er voor dat alle techniek wat zij verwerken in de Formule 1 auto’s, uiteindelijk terugkomt in de straatauto’s.

In 2004, toen Ferrari net de 14e keer constructeurskampioen werden, kwamen ze een jaar later op de proppen met de Ferrari F430. De opvolger van de hoogtoerige en het typische millenium ontwerp van de Ferrari 360 Modena. De auto was vele malen strakker maar het was vooral de techniek waar de Ferrari-gemeenschap vol verwondering naar keek. De F430 was bijvoorbeeld het eerste model met de “Manettino-knop”. Één van de allereerste productieauto’s waardoor je via die knop de ECU in verschillende rij-modi kon instellen.

De F1 semi-automaat werd volledig herzien en kon vele malen sneller schakelen dan de versnellingsbak in de 360 Modena. Zodoende was de F430 meer “streetwise” Dit resulteert zich ook in de verkoopcijfers. Van de F430 staan nog relatief veel Ferrari’s te koop. Dit getuigt van de uitzonderlijke kwaliteiten van deze auto.

Tegelijkertijd is de Ferrari F430 F1 die wij u mogen aanbieden een zeer bijzonder exemplaar, daar het Atelier Car betreft. Maar hierover later meer.

Het rijden zelf in een F430 F1 is een ding op zich. Waar je je als volwassen man vaak representatief moet opstellen, voel je je weer een kind in deze F430 F1. Bij het starten komt het geluid van de geweldige V8 tot leven. Kippenvel komt al gauw naar boven. Je rijdt van de oprit af en je zoekt na je bewogen werkdag een plaatselijke tunnel op om jouw meditatie voldoening te geven. 80 kilometer per uur, je schakelt terug naar 3 en je laat de auto door de tunnel accelereren. Waar de auto eerst tam aanvoelt, opent de klep zich bij 3500 toeren. Je gaat door, tot 7500 toeren. De kilometerteller openbaart zich op een schamele 130 kilometer per uur. Maar het geluid, van het openen van de kleppen, de resonantie die het met zich meebrengt, is onbeschrijflijk. Elke kilometer is een gevoel van extase. Waar je als kleine jongen over droomde, is in vervulling gegaan. De posters aan de muur en de manifestatie over het rijden van een F430 wordt verwezenlijkt.

Deze Ferrari biedt dat gevoel. Het gevoel van de zuivere, atmosferische V8, de F1-versnellingsbak die met overdaad klappen in de rug geeft tijdens het accelereren.

Zoals eerder vermeld betreft het hier een Atelier Car, in een zeer bijzondere uitvoering. Het Nero Daytona lakwerk wordt gecontrasteerd door het volledige carbon pakket. Het geeft de Ferrari een sinistere uitstraling, die de tand des tijds zeer goed weet te overbruggen. Door deze duistere buitenkant worden de blikken al snel getrokken naar de achterruit waar het motorblok onder ligt te shinen. Door de Atelier afdeling van Ferrari is het motor compartiment van een carbon afdekking voorzien. De Grigio Polished velgen maken samen met met de Aluminio brake calipers de uitstraling compleet. Prachtig!

Een verrassend effect heeft het interieur! De samensmelting van zwart leder en beige chiaro alcantara is bijna chique te noemen, ware het niet dat we het hier over een Ferrari hebben. En ook in het interieur zijn zeer veel elementen in carbon uitgevoerd. Tevens beschikt deze Ferrari over een zeer bijzondere rolbeugel (Atelier) welke ook met leder bekleed is. Het binnenhemel is in alcantara uitgevoerd, terwijl het chiaro contrasterend stiksel alle zintuigen laat prikkelen.

Deze Ferrari ademt de nieuwstaat uit waarin hij verkeerd. En niet alleen de staat, maar zeker ook de details als het volledige Ferrari gereedschapssetje, het Ferrari zaklampje en de houder met boekjes tussen de rugleuningen, geven deze Ferrari een ongekende klasse.

Deze Atelier – Ferrari verkeerd echt in verzamelaars conditie. Want naast alle bovengenoemde elementen heeft de auto ook de volledige historie (inclusief werkplaats facturen) inzichtelijk. En bovendien beschikt de auto over het zeer exclusieve “Ferrari Vip Book”, waarin ondermeer foto’s en technische details van de Ferrari in de fabriek te zien zijn, toen deze in 2007 werd gebouwd.

Kortom: dit is een zeer bijzondere kans om een Ferrari F430 F1 – Atelier Car te bemachtigen die helemaal compleet is, in fabrieksstaat verkeerd, en alleen nog maar in waarde zal stijgen. Een auto die zo’n prachtig lijnenspel heeft dat deze eigenlijk gewoon op de plek van de pianovleugel in uw serre of entree hoort te staan, maar waarbij het tegelijkertijd zonde is om niet af en toe de heerlijke V8 te ervaren en omstanders te laten zien hoe mooi het leven ooit was. Het leven voor plug-in-hybride, voor downsizing, en voor allerlei elektrische features en assistentie systemen, die de beleving van het echte, pure, hardcore autorijden hebben afgehaald.

Welkom!

Specificaties.

  • Prijs
  • Bouwjaar11 - 2007
  • Kilometerstand28.709
  • BrandstofBenzine
  • TransmissieAutomaat
  • Vermogen489 PK
  • KleurNero Daytona
  • InterieurNero Black / Beige Chiaro
  • BTW verekenbaarJa
  • CarrosserieCoupé

Interieur.

  • Nero Black leather
  • Beige Chiaro – contrast color
  • Carbon fibre racing seats
  • Leather / alcantara – interior trim
  • Carbon fibre - driver zone
  • Carbon fibre - lower zone
  • Beige Chiaro contrasterend stiksel
  • Nero black vloermatten
  • Rolbeugel in Nero Black
  • Alcantara binnenhemel
  • Ferrari zaklamp in dashboardkastje
  • Subwoofer tussen de rugleuningen

Exterieur.

  • Nero Daytona Black lakwerk
  • Grigio Polished, lichtmetalen velgen
  • Aluminio brake callipers “Ferrari”
  • Carbon fibre engine compartment
  • Carbon fibre body details
  • Mat aluminium uitlaat eindstukken
  • Carbon fibre instaplijsten

Mechanisch.

  • Rolbeugel in Nero Black
  • Electronics infotainment
  • Audio navigatiesysteem met Bluetooth aansluiting
  • Parkeersensoren, voor en achter
  • High Pers HiFi Sound System
  • Banden spanning & temperatuur sensor
  • Mistlampen
  • Elektrisch verstelbare buitenspiegels

Service.

  • Origineel Ferrari gereedschapsset
  • Ferrari Vip Book
  • 100% nieuwstaat!
  • Laatste service bij 27.661 km