De Turbo S heeft bij Porsche een opvallende ontstaansgeschiedenis. Het werd als probeersel geïntroduceerd op de IAA in Frankfurt. We hebben het dan over de 930. Er waren geen hoge verwachtingen bij Porsche over deze auto, maar niets was minder waar. In veel te korte tijd moest de Turbo in productie genomen worden, met als resultaat een levensgevaarlijke sportwagen. De zware achterkant zorgde samen met de krachtexplosie op de achterwielen voor een soms onbestuurbare auto.
Maar bij elke generatie werd de auto beter, en anno 2024 heeft Porsche met de Turbo S goud in handen! Inmiddels hebben we het over de achtste generatie, die snelheid, performance en comfort optimaal weet te combineren.
En wanneer tijdens rijtesten de vraag gesteld wordt wat de auto zo goed maakt; is het antwoord even kort als simpel: “Alles”. De 650 PK sterke Turbo S is de overtreffende trap van de 911. Minstens zo comfortabel en luxe, maar veel sneller. 330 kilometers per uur, met een 0-100 sprint in 2,8 seconden! Dankzij de twee variabele turbo’s bouwt de motor de kracht vrijwel lineair op, zodat het vermogen over bijna het volledige toerbereik beschikbaar is. De vierwielaandrijving zorgen samen met de 20/21 banden voor extreem goede grip en wegligging.
En waar een Turbo S standaard (mogen we van standaard spreken bij een Turbo S?) al rijk aan uitrusting en afwerking is, is dit exemplaar nog eens de overtreffende trap. Hier voor zijn 3 magische woorden verantwoordelijk. “Porsche Exclusive Manufaktur”. En hoe mooi de foto’s ook zijn. Deze lederen afwerking moet u strelen en betasten. Om tot de ontdekking te komen dat het onovertrefbaar is. Zoals we zeiden heeft Porsche elke generatie 911 beter gemaakt. Maar we vragen ons af of de auto ooit nog beter dan dit gaat worden. Gezien de elektrische toekomst, waardoor dergelijke sportwagens steeds zeldzamer zullen worden, maar ook wat afwerking en uitrusting betreft is deze Porsche subliem!
Deze Porsche is uitgevoerd in zwart metallic, met een zwarte kap. Hierdoor vallen de gele klauwen van het keramisch remsysteem extra op. Fraai zijn ook de donkergetinte achterlampen. Het interieur is uitgevoerd in Truffelbruin, met het stiksel in de contrasterende kleur “krijt”. Evenals de buitenspiegels zijn de interieurlijsten in carbon uitgevoerd, terwijl het “911 Turbo S” opschrift op armsteun en hoofdsteunen terug te vinden zijn.
En dan de opties. We dagen u uit om een vollere auto als deze Porsche te vinden! Want werkelijk de complete optielijst is op deze Porsche aangevinkt. We noemden al het keramisch remsysteem. Maar daarnaast heeft de Porsche uiteraard het sport chrono pakket, alle assistentiesystemen waaronder nachtzichtassistent, Burmester High End Surround system, 360 graden camera, stoelventilatie, liftsysteem op vooras, etc.
Een perfect geconfigureerde jongensdroom, in uitmuntende nieuwstaat. Maak een afspraak en kom langs, de koffie staat klaar!
We streven ernaar om de informatie op onze website zo accuraat, duidelijk en actueel mogelijk weer te geven. Echter, er kunnen geen rechten aan deze informatie worden ontleend. We raden u vriendelijk aan om bij aankoop alle zaken te controleren die uw beslissing kunnen beïnvloeden.